یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
حمید حیدری

حوزه/ سرهنگ حیدری گفت: طبق آئین‌نامه اجرایی ابلاغی از اول مهر ماه درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت به عنوان درس دو واحدی عمومی الزامی در جدول انتخاب واحد خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، سرهنگ حمید حیدری، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اولین گردهمایی سراسری معاونین آموزشی دانشگاه‌ها و اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت که در سالن خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: طبق آئین‌نامه اجرایی ابلاغی از اول مهر ماه درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت به عنوان درس دو واحدی عمومی الزامی در جدول انتخاب واحد خواهد آمد.

سرهنگ حیدری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که جوانان دفاع مقدس را ندیدند و باید فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود، گفت: این درس بینشی است که می‌تواند در حل مسائل آینده به ما کمک کند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از سال تحصیلی ۸۷ - ۸۸ تاکنون غریب به سه میلیون دانشجو درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت را گذرانده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت از مهرماه در دانشگاه‌های سراسر کشور ارائه خواهد شد، گفت: تا کنون بیش از ۷۸ هزار کلاس درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت برگزار شده که از ترم ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ مهرماه این‌ کلاس‌ها به بیش از پنج برابر خواهد شد.

سرهنگ حیدری با تاکید بر اینکه از ابتدای تدریس این درس تاکنون در حوزه‌های مختلف آسیب‌شناسی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات نسلی بازنگری در درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقدس صورت گرفته است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج پژوهش‌های دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مقطع کارشناسی ارشد مباحث تخصصی دفاع مقدس جزو دروس تخصصی ارائه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha